X Elon Musk traci wiarygodność: rekordowy ruch podczas Super Bowl jest fałszywy

Według ekspertów cybernetycznych CHEQ, rekordowy ruch w X, który firma Elona Muska podała podczas Super Bowl, został sfałszowany. Zostało to zgłoszone przez Mashable.

11 lutego 2024 roku odbył się 58. Super Bowl – finałowy mecz o mistrzostwo amerykańskiej National Football League. W tym roku 30-sekundowy slot kosztował 7 milionów dolarów.

Każdego roku program ogląda średnio 100 milionów widzów. Tegoroczne wydarzenie pobiło rekordy: transmisja w CBS stała się najchętniej oglądanym wydarzeniem telewizyjnym w historii USA. Firma X Elona Muska opublikowała własny komunikat prasowy, nazywając Super Bowl LVIII jednym z największych wydarzeń na platformie mediów społecznościowych z ponad 10 miliardami wyświetleń i ponad 1 miliardem wyświetleń wideo.

Okazuje się jednak, że znaczna część tego ruchu do X może być fałszywa, zgodnie z danymi dostarczonymi Mashable przez CHEQ, wiodącą firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem, która śledzi boty i fałszywych użytkowników.

Jaka jest istota.

Według CHEQ, 75,85% ruchu z X do stron internetowych jego klientów reklamowych w weekend wydarzenia było fałszywe. Dane CHEQ do tego raportu opierają się na 144 000 wizyt na stronach klientów, które pochodziły z X podczas weekendu Super Bowl, od piątku 9 lutego do końca niedzieli 11 lutego. Dane zostały zebrane od 15 000 klientów CHEQ. Eksperci twierdzą, że jest to niewielka część odpowiednich danych i nie jest to naukowo uzasadniona próba, ale mimo to pokazuje dramatyczny trend.

Co jeszcze jest interesujące

Właściciel małej firmy Gene Marks podzielił się wynikami swojej kampanii reklamowej X z The Guardian. Po wydaniu 50 USD na reklamę, analityka X wykazała, że jego witryna uzyskała 350 kliknięć i około 29 000 wyświetleń. Jednak według Google Analytics, X nie był źródłem żadnego rzeczywistego ruchu uzyskanego przez jego witrynę w tym okresie.

Według danych CHEQ dotyczących Facebooka, Instagrama i TikTok pod względem fałszywego ruchu, żadna inna platforma nie zbliżyła się do prawie 76% X.

  • Z ponad 40 milionów wizyt na TikTok, tylko 2,56% zostało uznanych za fałszywe.
  • Facebook zarejestrował 8,1 miliona wizyt, a 2,01% z nich zostało sklasyfikowanych jako nieautentyczne.
  • Na Instagramie tylko 0,73% z 68 700 wizyt na platformie było fałszywych.
Source vctr.media
You might also like
Comments
Loading...

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko temu, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuj Czytaj więcej